Philips 40 PFL 8664 H/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 40 PFL 8664 H/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Crazyericske 14-11-2016

Mooi natuurgetrouw beeld, geluid is blik

Geschreven voor: Philips 40 PFL 8664 H/12

tv nu 6 jaartjes oud nu, pas aangesloten op nieuwe receiver met arc hdmi, doe t niet mensen.
Volume slaat op hol en molesteert bijna speakers.

Net tv is pcies wat t niet zegt, het is het gewoon helemaal knudde.

Binnenkort ga ik m vervangen en wordt waarschijnlijk geen Philips meer

Pluspunten

• ambilight
  • Zuiver beeld

Minpunten

• Geluid
  • Hdmi bijna onbruikbaar door beugel
  • Menu op hol met hdmi arc

Wietze de Boer 12-02-2011

---------Update review, 12-2-2011----------
Ik heb deze TV nu ongeveer een jaar in bezit en ik verbaas me nog elke dag over de verbluffende beeldkwaliteit. Dit kan haast niet beter! Zulke natuurlijke kleuren zul je op geen enkele andere tv tegenkomen.

Het geluid gebruik ik niet, ik heb de interne speakers uitgeschakeld, omdat ik alles via de versterker van mijn thuisbioscoop doe.

NetTV gebruik ik ook bijna nooit, omdat het zo traag is. Dan kun je beter even je PC aanzetten om te internetten. :-)

Het enige minpuntje is het afspelen via de USB-poort. Dit gaat vaak erg traag en als je een widescreen film hebt, rekt hij deze uit naar fullscreen. Ik heb dit omzeild door bestanden af te spelen via de USB-poort van mijn blu-ray speler, een Philips BDP-3000. Dit gaat wel perfect.

Kortom, als je een tv zoekt met perfect beeld, hoef je niet verder te zoeken. Maar als je er eentje wilt met veel features en andere snufjes, dat is bij deze nog niet helemaal goed uitgewerkt. Misschien in de toekomst wel met firmware updates?

----------1e review, 16-3-2010----------
Toen mijn oude breedbeeld-tv overleed, heb ik lang gezocht naar een waardige opvolger. Mijn zoektocht leidde me langs de Sharp LC-40LE700E (LED), de Panasonic TC-P42G15 (plasma) en de befaamde Philips 56PFL9954 oftewel Cinema 21:9. De Cinema bleek al gauw buiten mijn budget te liggen. De Sharp had wel schitterend mooi beeld, maar de kleuren waren wel heel hard. De Panasonic heeft wel beter zwart omdat het plasma (NeoPDP) is, maar ook daar waren de kleuren nogal hard.

Uiteindelijk kwam ik uit bij de Philips 40PFL8664H/12 en deze had zulke zachte, natuurlijke kleuren dat de keuze ineens niet zo moeilijk meer was. Ook de Ambilight functie gaf gedeeltelijk de doorslag.

In het begin wist ik niet zeker of ik wel de juiste keuze had gemaakt. Het beeld leek erg donker en sommige apparaten werden niet herkend. Dit bleek echter allemaal een kwestie van afstelling te zijn en na het kijken van Star Wars (RotJ) en andere dvd's en blu-ray's ben ik tot de conclusie gekomen dat deze tv de perfecte keuze is geweest.

Je kunt per aangesloten apparaat het beeld instellen. Ik adviseer om vanuit de Smart-instelling "Cinema" te beginnen en van daaruit je eigen smaak in te stellen. Per apparaat onthoudt hij je favoriete instelling.

In de winkel zei men dat de tv minder geschikt zou zijn voor Digitenne, maar dat valt reuze mee. Ook dat is een kwestie van afstelling. Je moet dan echter wel een externe decoder gebruiken, want met een losse "digi-antenne" werkt hij niet goed.

Ook was ik bang dat hij te streng zou zijn voor dvd's, maar niets is minder waar. Ook al sluit je je dvd-speler aan met een "ouderwetse" scart-kabel, het beeld wordt perfect weergegeven. Haarscherp en geweldig natuurlijke kleuren. Vooral huidskleur is opvallend goed.

Met blu-ray is hij nog beter. Eigenlijk is dit zelfs beter dan in de bioscoop!

Heeft deze geweldige tv dan geen minpunten? Jawel, het eerste minpuntje is het afspelen van filmpjes vanaf de USB-aansluiting. Ik heb filmpjes afgespeeld vanaf een USB-stokje en vanaf een USB-harddisk en met beide heeft hij moeite. Vanaf de USB-stick valt het nog enigszins mee (alleen snelle camera-bewegingen zijn schokkerig), maar vanaf de schijf speelt hij HD-content (720p) erg schokkerig af, dit is gewoon niet te doen.
Het tweede minpuntje is NetTV. Leuk dat het erop zit, maar je kunt beter internetten met je PC, dat scheelt je heel wat ergernis. Het werkt allemaal wel, maar je moet wel heel lang wachten voordat je site ervoor komt.

Al met al ben ik zeer tevreden over deze geweldige tv, ik zal hier nog heel lang plezier van hebben.

tvmaniac 31-08-2010
Geschreven voor: Philips 40 PFL 8664 H/12

We hebben deze televisie 2 maanden geleden gekocht. De problemen met het toestel:
1) TV reageert niet goed op de afstandsbediening (o.a. volumeregeling etc)
2) Beeld en geluid vallen voor een korte periode weg. Dit komt regelmatig voor.
3) TV maakt tikkende/statische geluiden kort na het aanzetten.
4) Herkent soms de USB stick niet

Kortom ik vind het een tv met wat mankementen en zeker niet beter dan een Samsung (die overigens wel srt ondertiteling herkent).

Joost311 27-06-2010
Geschreven voor: Philips 40 PFL 8664 H/12

Deze tv nu twee weken binnen en aan de muur gehangen met een zwenkbeugel van Vogels.
Met bijgeleverde spacers gezorgd voor voldoende ruimte om de kabels (dmv haakse adapters) te kunnen plaatsen.
Hdtv met upc via hdmi, prachtig beeld en haarscherp.
Je raakt in korte tijd zo verwend met hdtv dat je niet meer anders wilt.
We hebben de kleurintensiteit ingesteld met behulp van de wizard.
Blueray kijken we met de PS-3 ook via hdmi.
Alleen teletekst krijg ik niet aan de praat, zou best eens kunnen dat hdmi dat niet biedt. Jammer.
Audio laat ik van de tv naar receiver lopen met spdif coax kabel, deze geeft ook dolby door en zorgt voor een goeie sync tussen beeld en geluid.
Ambilight ziet er mooi uit, was ook een van de redenen om voor Philips te kiezen in combinatie met goede ervaringen met vorige CRT televisies.
Netwerk via de RJ-45 aan mijn huisnetwerk, nieuwe firmware wordt via internet opgehaald.
Net-tv heb ik nog niet veel gebruikt, registratie naar mijn oude club philips account werkt wat eigenaardig, server al twee weken “tijdelijk” niet beschikbaar.
Zonder registratie doet net tv het overigens ook. Wel grappig maar een pc werkt handiger.
Kortom, zeer tevreden zijn wij het hdtv tijdperk ingestapt met deze tv.

GJLeusink 24-06-2010
Geschreven voor: Philips 40 PFL 8664 H/12

Ik heb deze tv net binnen. Ik kan zeggen wat een plaatje om in de kamer te hebben. 40 Inch blijkt wel een beetje groot voor onze kamer maar goed, het is wel erg mooi.
Beeldkwaliteit:
De HD demo was geweldig. Nu met de kabel is het echter wel slecht. Gelukkig heb ik al digitale tv besteld en heb ik de Ziggo module er al bij gekocht. Met HD kanalen en digitale teleivisie blaast deze tv veel concurrentie weg.
Geluid:
Ik vind het geluid nog reuze meevallen. De tv van mijn ouders, een Samsung, heeft veel slechter geluid. De philips kan met gemak zonder home cinema set of soundbar opereren.
Vormgeving:
Vormgeving is mooi. Ik hou wel van de tv's van philips en hun vormgeving. Een tikje modern met klassiek, dunne lijst en natuurlijk ambilight. Ik moet wel zeggen dat Ambilight weinig nut heeft als je de tv van de muur hebt staan op een voet ipv strak aan de muur hebt hangen. Ik had er in ieder geval meer van verwacht.
Gemak:
De tv was gemakkelijk om in elkaar te zetten. Daarnaast hoef je geen technicus te zijn om hem in te stellen. Nog een +puntje dus voor Philips.
Duurzaamheid:
De tv staat solide en komt kwalitatief goed over. Ik wou eerst een 7xxx serie aanschaffen omdat deze een stuk goedkoper was maar via tweakers en kieskeurig kwam ik erachter dat dit probleem gevalletjes zijn. De 8xxx serie scoort goed op duurzaamheid volgens andere sites.

Her12 15-06-2010
Geschreven voor: Philips 40 PFL 8664 H/12

Nu ruim een maand in het bezit van deze tv.
Samen met UPC hdtv ben ik zeer tevreden.
Het beeld en geluid is zeer goed.
Het geluid heb ik via een pioneer xv-dv77 vanaf UPC mediabox.
Mijn probleem was dat ik met 3 afstandsbedieningen zat en dat heb ik opgelost met een Logitech Harmony 700 afstandbediening.

Het werkt allemaal uitstekend.

W.Schnack 10-06-2010
Geschreven voor: Philips 40 PFL 8664 H/12

Deze 40" full HD LED tv geeft bij ons met UPC HD digitaal een prachtig beeld. Instellingen als NET-tv blijken achteraf een beetje onzinnig, omdat er via de usb geen toetsenbord kan worden aangesloten. Ook Easy-link (één afstandsbediening via de HDMI-aansluiting) werkt niet, omdat de tv niet kan kiezen welk apparaat (bijv. geluidsinstallatie, set-up box of HD-recorder) hij moet easy-linken en hij doet dus maar wat - daar is geen voorinstelling mogelijk. Ook het geluid is minder en ik ben nog steeds niet tevreden met de aangesloten Philips soundbar HTS 6100 (ook geen koopje)
Samengevat: beeld is prachtig (het belangrijkste), ambilight goed, rest en bediening wat minder.

moli 09-04-2010
Geschreven voor: Philips 40 PFL 8664 H/12

Ik ben al 2,5 maand in bezit van deze tv. Ik had eerst een HD-ready plasma, maar met de aanschaf van een philips bluray speler BDP7300, wilde ik toch voor een Full HD scherm gaan. Heb uiteindelijk voor een Philips LED tv gekozen. Vooral het zuiniger stroomverbruik t.o.v. een Full HD Plasma sprak mij aan. Ben tevreden met het beeld. De zwartwaardes zijn redelijk tot goed. Alleen de dynamische achtergrondverlichting is soms wat te donker bij donkere films zoals bij Harry Potter films. Na veel gespeeld te hebben met de beeldinstellingen kwam ik tot het volgende resultaat:
Persoonlijk
D.A.: standaard
MPEG arte.: uit
kleurverbet.: uit
lichtsensor: aan

Verder valt mij vooral bij 2.40 Aspectratio dvd of Bluray's op, dat er wel wat blacklightbleeding aan de randen aanwezig is. Maar of het nu Led-lcd/ Plasma/LCD is, perfect beeld zonder fouten hebben ze allemaal niet. De perfecte tv bestaat volgens mij gewoonweg (nog) niet. Daarom geniet ik toch van deze tv vooral HD- uitzendingen of Bluray films zijn een waar genot om naar te kijken.

trappertjes 30-03-2010
Geschreven voor: Philips 40 PFL 8664 H/12

Heb afgelopen zondag deze tv gekocht, echter heb ik hem vandaag weer terug gebracht.
Dit kon gelukkig bij saturn je krijgt dan gewoon he geld terug. wat DAT betreft complimenten voor saturn.
Als dit niet kon had ik hem overigens niet bij saturn gekocht want een demonstratie met "gewone" digitale televisie zit er daar niet in.
En wij kijken toch drie kwart van de tijd gewone tv en geen dvd.
Ik heb hem terug gebracht omdat ik meer van deze tv had verwacht.
Zelf allerlei instellingen geprobeerd,instellingen van mensen over genomen die deze op internet hadden gezet maar niets was (naar mijn mening) goed genoeg voor de prijs van deze LEDTV. Grotendeels van de tijd zie je dat het kwa beeld erg mooi kan zijn, maar vaak had ik dat de tv bij snellere bewegingen blokjes te zien waren en de gezichten niet scherp genoeg waren. heb het geprobeerd op digitale tv en op dvd, Bij beide was dit het geval. Kwa kleuren was het zo dat als ik op een zender dacht van nu staan ze goed dat ik deze op een andere zender weer niet goed vond. Wat ik ook jammer vond is dat er internet Tv op zit alleen dat dit niet draadloos kon. Dit had ik natuurlijk in de winkel kunnen of moeten vragen maar ik ging er vanuit dat dit tegenwoordig op alle tv's van dit caliber wel het geval was. Wat ik ook lastig vind is dat er alleen een handleiding op de tv zit maar geen papieren boek werk. dit is in sommige gevallen ook best onhandig.
En natuurlijk het geluid is het geluid van de tv belabbert ,al zou ik hem daarom niet laten staan want we sluiten hem gewoon aan op een home cinemaset maar toch

Zoals je kunt lezen niet een heel positief verhaal over deze tv.
Maar ik had gewoon meer verwacht van deze tv voor dit geld

wilfred34 22-03-2010
Geschreven voor: Philips 40 PFL 8664 H/12

Na lang zoeken uiteindelijk toch weer gekozen voor een Philips tv. Wel getwijfeld tussen een lcd of led scherm. Aangezien het energieverbruik voor mij een belangrijke factor is, gekozen voor een led scherm. Kwaliteit van het beeld is uitstekend. Geluid is ruim voldoende. Het toestel heeft meer dan genoeg mogelijkheden waaronder NetTV. Het installeren van de juiste beeldinstellingen heeft Philips middels een wizard zeer eenvoudig gemaakt. Ook de overige instellingen zijn eenvoudig voorzover nodig te wijzigen.

Monsterdick 24-02-2010
Geschreven voor: Philips 40 PFL 8664 H/12

Prima review van danny1964.

De TV is super maar het mindere analoge kabelsignaal was voor mij wel reden direct over te stappen op HDTV van UPC. De beeldkwaliteit is nu wel geweldig.
De mogelijkheden die de TV biedt (zeker als je deze aansluit op je netwerkrouter) zijn enorm. Dit opent tevens de mogelijkheid om video, foto en audio (draadloos) vanaf je PC op TV te tonen.

Voor geluid kan ik echt niet meer dan een 5 geven. De plaatsing van de luidsprekers en het vermogen ervan passen niet bij zo'n mooie TV. Maar met cinch (tulpstekkers) de TV aansluiten op je stereo lost ook dit 'probleem' op.

HJHVIDEO 22-02-2010
Geschreven voor: Philips 40 PFL 8664 H/12

De TV nu een week in bezit. Mooi design,smalle randen en een nette maat. (niet TE groot!) Beeld en gebruikersgemak is goed te noemen, alhoewel de handleiding erg sumier is. Er zit alleen iets bij wat gaat over de montage van de voet onder de TV. Verder moet je alles zoeken via de handleiding op de TV (ingebouwd) of downloaden via internet.
We keken al digitaal Ziggo via een kastje, maar hebben met succes een CI+module geïnstalleerd. Dat had wel wat voeten in de aarde, maar met hulp van meedenkende zwagers kwamen we er op een zondagmiddag uit en het werkt. Het voordeel is nu dat je uitsluitend en vanzelf digitaal en soms zelfs Full HD kijkt.
Toch is er een groot probleem! Bij de vorige aansluiting zat de DVDrecorder tussen het digitale kastje en de TV. Nu is dat kastje weg en kunnen we niet meer digitaal opnemen van de TV. Alleen nog maar een 20-tal analoge zenders, die de recorder heeft herkent.
Is hier een oplossing voor of moeten we terug naar het digitale kastje?
Groeten,
Henny

danny1964 11-02-2010
Geschreven voor: Philips 40 PFL 8664 H/12

Ik heb het toestel nu ongeveer 6 weken in bezit en ben zeer tevreden over het toestel. Ik gebruik Ziggo als HDTV leverancier. Verder gebruik ik een WD TV live mediaspeler om HD content af te spelen.
De geluidskwaliteit is welliswaar wat dunnetjes door de kleine speakertjes maar alleszins acceptabel.
De beeldkwaliteit is formidabel mits het aangeboden signaal 100% van kwaliteit is. Ik heb om die reden dan ook een 9 gegeven omdat de ouderwetse 'analoge' beeldbuis veel beter omgaat met mindere kwaliteit uitzendingen die nog steeds het meest aangeboden worden. Is daar geen oplossing voor te bedenken Philips?
Voor mogelijkheden geef ik een tien. Natuurlijk kun je nog duizend dingen bedenken die een LCD scherm zou moeten kunnen maar dit toestel is in mijn optiek goed voorbereid op de toekomst.
Gebruiksgemak, ook een tien. Het toestel stond binnen tien minuten spelend op het kastje. Het instellen is met de ingebouwde gebruiksaanwijzing een fluitje van een centime.
Vormgeving een negen. Ik vind de Aurea net iets mooier maar die was boven mijn budget. Maar de slanke rand geeft het toestel een sjiek uiterlijk.
Tenslotte de duurzaamheid; een negen. Of het een tien zou kunnen zijn moet nog blijken maar het lijkt een degelijk toestel. Kortom, een fijn toestel waar je weer een aantal jaren mee vooruit kan.

Marcel1606 28-01-2010
Geschreven voor: Philips 40 PFL 8664 H/12

Heb deze TV nu een maand in mijn bezit. De roze gloed waarover veel is geschreven zie ik ook niet. Het geluid en beeld zijn erg goed en kunnen ook naar believen worden aangepast. De tv is erg gebruikersvriendelijk en beschikt over een ingebouwde handleiding. Ik heb op deze tv ook een CI+ module geplaats en dit werkte meteen, geen software updates etc. Ook heb ik de tv gekoppeld aan mijn netwerk, maar de snelheid is niet echt bijzonder hoog, maar dit heeft hoofdzakelijk te maken de snelheid van mijn netwerk. Doordat de tv gekoppeld is met het netwerk krijg je ook automatisch updates voor je tv. Bij de aanschaf heb ik getwijfeld tussen samsung en phlilps maar de kleuren van philips zijn veel "warmer" en ik heb absoluut gen spijt van mijn aankoop.

melker2 25-01-2010
Geschreven voor: Philips 40 PFL 8664 H/12

Heb de TV nu een week in bezit, de eerste dagen dacht ik waar ben ik aan begonnen, maar dat veranderde heel snel in een positieve ervaring, het leek net of de TV zich in positieve zin aan paste, na een paar dagen veel beter beeld, heb geen roze gloed, zoals ik met enkele review's heb gelezen. Het zappen gaat ook gewoon heel snel, ik kan die reactie niet begrijpen. Nettv via de nerwerkkabel werkt snel, de negatieve ervaringen van anderen, ligt volgen mij toch aan de snelheid van hun verbinding met de provider. De handleiding is wel veel te beknopt. Het zou wel mooi geweest zijn als je ook draadloos kon internetten,of is daar een oplossing voor? alles wat via Nettv word aangeboden werk bij mij behoorlijk snel via de netwerk kabel. Verder een mooie dunne TV, ook het geluid is naar behoren, afstandbediening is een beetje moeilijk af te lezen, zonder bril.

DDMBe 14-01-2010

Beste

Ook ik heb lang getwijfeld over de aanschaf van een nieuwe tv. De vorige (ook Philips) was na 15 jaar wel aan vervanging toe. Niet dat ik zozeer fan ben van Philips, het lot heeft echter beslist over deze keuze (eigenlijk meer de specs). Ik had een aantal vereisten vooropgesteld:
- Full HD
- LED (ivm verbruik)
- minstens 40 inch
- mooi beeld/design
- aansluitingsmogelijkheden

Dit lijstje bij de hand, op deze site alle mogelijke LED-TV's bekeken en uiteindelijk heeft dit toestel het -voor mij persoonlijk- gewonnen van een Samsung 7000-series toestel door de connectiviteit.
De meest gangbare aansluitingen zijn aanwezig zoals DVI (4x), Audio in/out, SPDIF (out), SCART (2x), USB (1x), RJ45 (Ethernet LAN) (1x), VGA (1x)
De Samsung heeft ook DLNA mogelijkheden, echter dien je daar nog een draadloze dongle bij te kopen en vind ik toch niet kunnen voor een toestel in deze prijsklasse.

Men is het toestel komen installeren en na 15 minuutjes was ik al aan 't kijken. Zo hoort 't ook bij een TV, vind ik. eenvoudig maar functioneel én overzichtelijk.

Ik kijk zowel tv rechtstreeks via het toestel (duh) als via de PC, die dienst doet als Mediacenter en een (analoge) tv-kaart aan boord heeft. Eerst had ik het toestel aangesloten via de DVI-aansluiting maar dan had ik een veel te "hard" beeld, maw de randen van vensters, letters, e.d.waren scherp en niet scherp en er zat een vertraging op het beeld t.o.v. de PC monitor. Eerst dacht ik dat het aan de kant van de PC lag en deze verbonden (via verloopstekkertje) met HDMI -> DVI = zelfde resultaat
Daarna rechtstreeks via een VGA-kabeltje (VGA -> VGA = OK) en dat gaf het beeld weer dat mijn HD PC monitor ook weergaf. Het beeld is zelfs zo goed dat ik mijn "kleine" 24 inch scherm niet langer nodig heb om de PC te besturen. Vanaf nu heb ik dus een PC monitor van 102 cm! :-)
In combinatie met krachtig Logitech 5.1 surround sound set, een draadloze muis en een draadloos toetsenbord vormt dat een zalige multimedia-ervaring!

Nu we het toch hebben over multimedia, de verschillende modi om content van m'n PC op de tv te krijgen ook even uitgetest en tot de conclusie gekomen dat:
PC verbonden via VGA en als mediaspeler Windows (7) Media Player of VLC (aan te raden) het beste resultaat geeft, dit om de volgende redenen:
- Snelle navigatie in PC menu's
- VLC speelt mvk's en zo goed als andere media af
- Geluid van de PC gaat niet eerst (via DVI) naar de TV om uiteindelijk naar de Logitech Sound unit te gaan. Geluid loopt dus syncroon met wat het beeld weergeeft (de zogenaamde lipsync is prima)

Ik heb (ook hier weer) een andere mogelijkheid onderzocht, met name:
- Via de DLNA (netwerkverbinding). Met "Open PC" en de software TVersity browsen levert tergend traag browsen op, waardoor dit niet doenbaar is (zeker niet met grote media-bibliotheken).
Ook is de kwaliteit van de ingebouwde encoder heel slecht (zwart is grijs, de intensiteit en helderheid van de beelden zijn niet optimaal) en er treden artefacts op in het beeld.
- Via VLC, speel ik elk filmbestand af, en als het 1080p-content bevat, haarscherp met volle kleuren, intensiteit en contrast.

Conclusie:
Ik gebruik mijn TV vooral in combinatie met mijn PC en ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit van HD-content.
De ambilight feature is een leuk gedget, noch een must, noch storend.
Het geluid van de tv is niet van toepassing bij mij daar alles verloopt via externe soundprocessor.
Bediening van het toestel is eenvoudig, duidelijk en overzichtelijk, bijna intuitief.
Qua aansluitmogelijkheden ben ik ook tevreden, echter had een optische audio out wel aanwezig mogen zijn. HDMI-aansluiting was een leuke optie geweest.

Mijn opstelling:

Geluid:
TV ---SPDIF--- Logitech 5.1 Unit

Beeld:
Niet geschaald voor de VGA-ingang.
Op de PC is 1920x1080p ingesteld.
PC ---VGA-kabel--- TV
Ambilight ON met als instelling dynamisch

Geluid van de PC:
PC ---optical--- Logitech 5.1 Unit

Aanrader voor de multimedia-fanaten:
- VLC
- draadloos keyboard/muis
- goede sofa (met aangenaam gezelschap)
- veel HD-content en veel tijd!
- Om vertragingen in het beeld te beperken/vermijden, heb ik de scherminstelling "Spel" gebruikt voor zowel gewoon tv kijken als de VGA-ingang.

Afrader:
- TVersity

Waarschijnlijk is dit niet een doorsnee review maar ik kan enkel voortgaan op wat ik zelf ervaren heb.
Mocht je zelf nog vragen en/of opmerkingen hebben, hoor ik het graag.

prikkurde 11-01-2010
Geschreven voor: Philips 40 PFL 8664 H/12

1 zeer traag en onlogisch menu.
2 traag sappen tussen zenders.
3 matig geluid
4 goede beeld kwaliteit
5 Mooi design
6 internet gebruik zeer beperkt onlogisch en erg traag alleen goed voor buien radar.
Goed om via USB foto's en film te kijken van goede kwaliteit

geertbrouw 10-01-2010
Geschreven voor: Philips 40 PFL 8664 H/12

Heb deze led tv een aantal weken in bezit.
Tv bevalt prima.
Heeft veel mogelijkheden en is makkelijk via het menu in te stellen.
Ik kijk via de schotel en dan in combinatie met deze tv is echt super. Vooral in HD!

Qua design vindt ik deze tv er goed uitzien. Veel dunner dan een lcd scherm. Mooie omlijsting en dan vooral in combinatie met ambilight.
Dacht eerst dat ik ambilight nooit zou gebruiken. Maar 1x geprobeerd en ik wil niet anders. Is toch een soort verlengstuk van je beeldscherm.

Al met al een tv met met meer aansluitingen dan de samsung tv's (in dezelfde prijsklasse).

Ook het aanluiten op een pc werkt prima.....

En deze tv heeft een netwerk aansluiting (voor nettv).
Via deze netwerkaansluiting kun je de nieuwste firmware ophalen ,zodat je steeds de nieuwste firmware hebt.

Al met al qua prijs geen koopje maar gezien de beleving de afgelopen weken heeft deze tv absloluut een goede indruk achter gelaten.

bakhu043 18-11-2009
Geschreven voor: Philips 40 PFL 8664 H/12

Na lang wikken en wegen hebben we toch voor deze Philips led TV gekozen.Doorslag gaf de ambilight en
het aantal aansluitingen t.o.v. de Samsung.We zijn ontzettend blij met onze keuze want het is echt een fantastische TV,wat een beeld.We kijken via de schotel dus echt digitaal.Geluid valt alleszins mee en bij muziekprogramma`s zetten we er de B&O 8000 boxen er bij aan.
Het is een aanrader en hopelijk is de levensduur ook goed, maar dat is afwachten!

Marcel250 12-11-2009
Geschreven voor: Philips 40 PFL 8664 H/12

Een woord WAUW zelf de standaard TV formaat uitzendingen zien er zeer goed uit. Ik gebruik de nog niet supported Ziggo C+ module kaart, als werkt goed zover dat ik ontdekt heb zelf de HD uitzendingen. Kleur echtheid is zeer goed. Full Hd ongelofelijke met een cinemaset erbij dikke 10!!!
Min punten die ik kan vinden zijn erg minimaal als het standaard speaker geluid en als lcd opwarmt geeft het enkele warmte uitzet tikjes en stopt vrij snel bij mijn.
Het zijn algemene lcd kwaaltjes denk ik. De perfect TV bestaat niet een goede TV wel ;o)

JdeBoer 11-11-2009
Geschreven voor: Philips 40 PFL 8664 H/12

Ook lang getwijfeld tussen Samsung en Philips. Uiteindelijk voor Philips gekozen door de natuurlijke kleuren en als extra ambilight en toch mooier uiterlijk. Ronde lijnen.

Geluid via de tv vind ik overigens wel meevallen. Soms laten we het geluid via thuisbioscoop gaan maar dan krijg je dat het geluid en beeld niet overeenkomt. Dat vind ik storend. Dus dan maar geluid via de tv.

Verder vandaag met Philips gebeld vanwege het feit dat ik dit product niet kan registreren op hun site. Antwoord was: dat moet je ook doen via Net tv. Dat gebruiken we nog niet en je moet toch het product kunnen registreren via de site lijkt me. Ik krijg hier nog een antwoord op.

Verder hebben wij ook last van tikkende geluiden. Bij het aanzetten en uitzetten en ook als de tv aanstaat. Geen idee of het nieuwigheid is of toch kinderziektes van de LED. Dit heb ik aangegeven bij de zaak waar we hem gekocht hebben en bij Philips. Oplossing zou zijn het resetten, maar daardoor moet je alles opnieuw instellen. Dat doe ik dus nog even niet. Ik heb afspraak met de zaak waar we hem gekocht hebben om nog een paar weken af te wachten. Dan komen ze kijken. Het is normaal dat een tv tikgeluiden geeft maar na 5 uur aanstaan zou je toch moeten zeggen dat de tv is opgewarmd en dat niet meer mag doen. Als je er op gaat letten is het echt storend.

Verder prima beeld en makkelijk menu. Verder hebben we de humax 5050 met vaste schijf. Ideaal om nu programma’s op te nemen.

sharonnina12 10-11-2009
Geschreven voor: Philips 40 PFL 8664 H/12

zeer goede led TV, was nog in bezit van een beeldbuis Tv dit is echt een wereld van verschil het lijkt af en toe wel ofdat je door een raam zit te kijken zo scherp is het beeld (via digitale TV)geluid is inderdaad niet super, maar via een home cinema steje krijg je dat wel weer goed. Ambilight ervaar ik ook als zeer prettig.

jaccobakker 09-11-2009
Geschreven voor: Philips 40 PFL 8664 H/12

Mijn oude 100hz breedbeeld eindelijk vervangen.
Zat enorm te twijfelen tussen een Samsung led of deze nieuwe philips. Dus ben ik voor mezelf maar de plussen en minnen voor deze 2 tv's gaan benoemen.
Eigenlijk is volgens mij de enige plus van de Samsung ten opzichte van de Philips het contrast. Dat is veel beter.
Maar omdat ik toch uit het stenentijdperk kom en niet de 2 tv's naast elkaar in mijn woonkamer heb staan heb ik dit pluspunt naast me neergelegd.
De Philips heeft een mooier uiterlijk, veel meer aansluitingen (voor media player, digitale tv kastje, wii, dvd recorder, versterker) en ambilight.
Ben zeer tevreden.
Doet het goed en werkelijk een fantastisch beeld.

Jonckers 07-11-2009

Super TV!
De beste TV die ik al gehad heb... Super beeld, ongelofelijk scherp en een contrast om U tegen te zeggen. Ik heb lang staan twijfelen tussen Sony, Samsung en Philips, maar na dat ik in 3 verschillende winkels de Sony bekeken had viel die er al direct af vanwege het slechte beeld.
Vermits onze vorige LCD een Philips was met ambilight (HD-ready) en we dit toch wel echt een must vinden, koos ik voor de Philips 40PFL8664H/12. Het geluid gaat via een Onkyo systeem, zodat dat ook subliem is.
Instellen was een fluitje van een cent. Alles gaat nu via HDMI.

klaver6 03-11-2009
Geschreven voor: Philips 40 PFL 8664 H/12

deze televisie nu een maand in bezit. Ben reuze enthousiast over alles. Installeren was een makkie.
geluid valt mij heel erg mee. vind het eigenlijk t.o.v. onze vorige LCD van sharp (aquos) erg goed.
Ambilight is super. Hoefde van mij niet perse, maar wil nu niet anders meer.
mooie kleuren/ goed beeld.
Voorheen keken we youtube filmpjes via de Wii. doen we nu via Net TV. Zet de tv in spelmodus als je guitar-hero gaat spelen anders zit er een vertraging in het beeld en word je uitgefloten ;)

zijn geen gekke dingen tegengekomen. eigenlijk gewoon zeer te spreken over deze tv.